بازدید: 169 بازدید

مقاله پژوهشی «مقایسه تاثیر شیوه آموزش حضوری و استاد محور با آموزش مجازی در میزان یادگیری درس تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی همدان» توسط دکتربهروز شورچه، مدرس گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان ارائه شد.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛ دکتربهروز شورچه، و همکاران خود در دانشگاه علوم پزشکی همدان، طی یک مقاله پژوهشی به مقایسه تاثیر شیوه آموزش حضوری و استاد محور با آموزش مجازی در میزان یادگیری درس تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی همدان پرداخت.

آموزشی حضوری و مجازی، همیشه مورد قضاوت و ارزش‌گذاری عناصر و ارکان آموزشی اعم از اساتید، دانشجویان و برنامه‌ریزان آموزشی قرار گرفته و هدف از اجرای این طرح پژوهشی، تعیین و مقایسه تاثیر شیوه‌های آموزش حضوری با آموزش مجازی در میزان یادگیری درس تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان بود و عناصری مثل همبستگی اجتماعی، مدرس دوره، موفقیت، عاطفه منفی، خودانگیختگی، فرصت و رضایت کلی از جمله عناصر مهم مورد ارزیابی در این مقاله پژوهشی بود.

از این مقاله می‌توان نتیجه گرفت که از دیدگاه دانشجویان حضور و تعامل با استاد یک رکن اساسی و مهم در روش‌های آموزش و تدریس می‌باشد که این تعامل باعث جریان یافتن روابط و همبستگی اجتماعی بین دانشجویان و استاد خواهد شد. لذا، طراحان آموزشی و متخصصان برنامه درسی می‌توانند بر اساس ویژگی مؤلفه‌های برنامه درسی مجازی، به بازنگری در طرح برنامه درسی دوره‌های آموزش مجازی علوم پزشکی بپردازند.

منبع