plusnahad@gmail.com تایم کاری : شنبه تا چهارشنبه تهران ، شهریار

راه اندازی دو مرکز همرسان در قم

حجت الاسلام مصطفی فرح بخش همزمان با آئین بازگشایی دو مرکز همرسان در استان قم، از مرکز آموزش های هنگام ازدواج این استان بازدید کرد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، همزمان با دهه ی پر خیر و برکت کرامت، مراکز همرسان دانشگاه های علوم پزشکی و سراسری قم با همکاری چهار کارشناس و مشاور فعالیت خود را آغاز کردند.

از زمان بازگشایی این دو مرکز تا کنون بیش از 70 متقاضی ازدواج دائم، اطلاعات معیارها و ملاک های خود را در سامانه همسان گزینی همرسان تکمیل کردند.

متقاضیان بعد از تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک هویتی می توانند به سوالات متناظر درخصوص معیارها و ملاک ها پاسخ دهند و سپس در جلسه راستی آزمایی با حضور کارشناس و مشاوره با حضور روانشناسان خبره این دو دانشگاه شرکت کنند.

پسران متقاضی بعد از دریافت تائیدیه ی مشاور می توانند از بین دخترانی که از مشاوران تائیدیه گرفتند جستجو کنند و جلسات آشنایی را در دفتر همرسان این دو دانشگاه برگزار کنند.

سامانه همرسان خود را برای حفظ و حراست از اطلاعات متقاضیان متعهد می داند و هیچ گونه اطلاعات هویتی دختران و پسران به یکدیگر نمایش داده نمی شود.

همچنین بر اساس سخنان رهبر فرزانه انقلاب درخصوص آموزش و مشاوره قبل و بعد از ازدواج به دختران و پسران در مراکز بهداشت و باتوجه به ماده 38 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای بررسی کمیت و کیفیت کلاس های آموزش های هنگام ازدواج از مرکز بهداشت خیابان نیروگاه قم بازدید شد.

در این کلاس ها روجین در آستانه ازدواج برای داشتن زندگی زناشویی خوشایند و پایدار ترغیب و به یادگیری و تمرین به مدت شش ساعت می پردازند و در پایان با گواهینامه دریافت شده به دفاتر ثبت ازدواج مراجعه می کنند.

باتوجه به نیاز زوجین به آموزش های تکمیلی در دوران عقد و پنج سال نخست زندگی مشترک، آموزش های بعد از ازدواج در حال ضبط و تدوین است و زوجین می توانند با مراجعه به سایت زندگی بر خط به آدرس zendegi.nahad.ir در این دوره های آموزشی شرکت کنند.

منبع

 

یونس نعمتی

23 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !